reklama

Hyundai ix 35, auto, ktoré neustále prekvapuje

Po testovaní “prémiového” auta z istej nemeckej automobilky, sa mi naskytla možnosť na dva týždne jazdiť práve spomínaný Hyundai ix35. Priznám sa, že spočiatku moje očakávania neboli veľké i keď  na SUV som sa tešil. Toto vozidlo som samozrejme registroval na cestách už predtým, ale teraz som mal možnosť sa bližšie zoznámiť. Už pri prvom kontakte a naštartovaní ma “ix35-ťka” milo prekvapila a moje pocity sa začali rýchlo meniť .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)
Hyundai ix35
Hyundai ix35 

Po dizajnovej stránke exteriéru, ktorý je jeden z rozhodujúcich ukazovateľov pri kúpe nového auta , je vozidlo bez menšej chybičky. Krásna masívna konštrukcia, avšak vôbec nie násilná ma zaujala na 100%. Vzhľad auta je vyrovnaný a pôsobí jednotne. Keďže "ix35-ťka" spadá do kategórie SUV je samozrejme na vyššom podvozku, čo pozitívne prospieva komfortnosti jazdy a nasadania šoféra a spolujazdcov do auta. S nadhľadom zvláda "kvalitne" slovenské cesty, výjazdy na obrubník, jazdu po jednoduchšom teréne a poľných cestách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Parkovanie a celkové manévrovanie s autom je prekvapujúco jednoduché a prirodzené. Ku komfortu jazdy v interiéry prispievajú sedačky, ktoré sú nielen dizajnovo zvládnuté , ale sú aj pohodlné na dlhšie cesty. Samozrejmosťou je lakťová opierka, prehľadnosť palubovej dosky, multifunkčné ovládanie na volante. Ďalším veľkým plusom sú vyhrievané všetky sedadlá, automatická klimatizácia, výstup na USB kľuč, SD karty a MP3 prehrávač.

Veľkým prekvapením , priznám sa , bol pre mňa systém SMART START, ktorý som u "ix35-ťky" nečakal. Kľuč ( ak sa dá tak nazvať) , stačí mať len vo vrecku, kabelke a auto bez problémov odomknete, naštartujete a zamknete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Testovaný Hyundai ix35 ma motor objemu 1,7 CRDi (diesel), ktorý je vybavený 6 stupňovou prevodovkou a pod kapotou má 116 koní. S prevodovkou som nemal najmenší problém, radenie je prirodzené a plynulé. Malé, nemilé prekvapenie bola spotreba , ktorá sa s uvádzanou kombinovanou spotrebou 5,3l , v mojom prípade pohybovala od 6,7-6,9l. Vozidlo je pri zrýchľovaní trošku pomalé, čo však vynahrádza pri zaraďovaní do vyšších stupňov, je živšie . Celkovo jazdné vlastnosti hodnotím na výbornú, pri iných SUV som mal pocit, že v zákrutách musím brzdiť aby som sa neprevrátil. S istotou môžem povedať, že tento pocit som pri "ix35-tke" vôbec nemal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výrobcovia neponechali nič na náhodu aj v prípade bezpečnosti. Vo výbave nechýba ABS, brzdový asistent EPS, bočné a okenné airbagy. Ešte rád by som spomenul panoramatické strešné okno, ktoré je síce v príplatkovej výbave, ale pôsobí nadčasovo a luxusne .

Na záver by som chcel napísať, že Hyundai ix35 vzbudzoval záujem môjho okolia a určite nepatrí medzi nenápadné a nudné vozidlá, práve naopak .....je štýlové a má "ducha"! Nakoniec som sa s ix35-ťkou stotožnil . Na plnej čiare ma presvedčila a priznám sa, ťažko sa mi s ňou bude lúčiť.

Erik Pastucha

Erik Pastucha

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mladý ambiciozny chalan, s nezaujatým postojom k danej téme ,či problematiky ... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu